15. toukokuuta 2011

Mysteerisukka

Tuossa pääsiäisen korvilla alkoi Ravelryn Suomalaisia perinteitä -ryhmässä Jenni Östermanin järkkäämä yhteisneulonta: mysteerisukka-KAL. Mukaan piti tietty ängetä n. sadan muun neulojan joukkoon.
Lanka: Novita Nalle
Puikot: 2,5 mm, paitsi kirjoneuleosuudessa 3 mm
Ravelryssä: What a mystery!
Hyvä että änkesin! Sukissa tuli opittua mm. aivan uusi tapa neuloa sukan kärkiosa ja silmukoinninkin opin siinä sivussa.

Nämä sukat ovat kyllä varsinaiset harjoituskappaleet asiassa jos toisessakin. Suurimpina juttuina tuo kirjoneule ja kirjailu. Harjoituskappaleilta ne taitaa näyttääkin, mutta menköön. Jospa niitä ei turhan tarkkaan kukaan tarkastelisi.
Alunperin sukat piti tulla mulle itselleni, mutta niistä tuli kuitenkin vähän turhan suuret omaan jalkaani. Siispä sukat siirtyvät lahjalaatikkoon odottelemaan paketointia. Saaja sukille on toki jo mietittynä.

12 kommenttia:

  1. Vitsi toi sun lahjalaatikko on ihan huippuidea, jonka idean aion kyllä täysin sumeilematta varastaa ;)

    Sulle olisi mun blogissa tunnustus :)

    VastaaPoista
  2. Toinen toistaan hienompia mysteerisukkia putkahtelee esiin. Nämä on ihanat :)

    VastaaPoista
  3. Upeat, turhan vaatimaton olet, työnjälki näyttää tosi hyvältä! Minustakin tämä oli kiva projekti, kun tuli opeteltua uusia asioita.

    VastaaPoista
  4. mulla on kanssa lahjalaatikko käytössä, se on mainio idea:)
    tosi kauniit sukat! minä en ole vielä koskaan(!) tehnyt kirjoneuletta, vaikka aika kauan olen käsitöitä harrastanut. pitäis vissiin joku päivä sekin taito opetella:)

    VastaaPoista
  5. Ihanat ykskyntöset! Mulla taitaa olla pohjavärinä sama ruskee :)

    VastaaPoista
  6. Nää on kyllä aivan ihanat, tuli itsellekkin lisää virtaa neuloa ne omat valmiiksi. :)

    VastaaPoista
  7. Kiitokset! Pohjaväri on oikeassa elämässä hyvin tumma vihreä, mutta suattaapi kyllä tietokoneen ruudulla näyttää ruskealta.

    VastaaPoista
  8. Nämä on kyllä hienot, mä en huomaa mitään harjoitteluversiota näissä. Mun blogissa on muuten sulle tunnustus :D

    VastaaPoista

Muisk! Kiitos kommentistasi! :)