2. maaliskuuta 2011

Harjoitukset jatkuvat

Pari viikkoa sitten Kuopiossa oli Novitan ja Marttojen tilkkurekka. Itsekseni en olisi varmasti ikinä sinne nenääni laittanut, mutta seurassa löysin sinne tieni. Ja uskokaa tai älkää, mutta siellä mä istuin koukku kädessä ja opettelin virkkaamaan isoäidinneliötä. Kiitokset sille kärsivälliselle martalle, joka jaksoi kädestäpitäen opettaa, mikä on pylväs, mikä piilosilmukka ja auttaa paniikkikäänteissä: "Apua, mitä mä nyt teen?" Into jatkui, ja aloittelin heti kotona omaa tillkuani, ettei vaan opit unohtuisi.


Ohuiden sukkalankojen jämistä lähti tulemaan iiiiiiso neliö, joka toivottavasti kasvaa pikkuhiljaa, kun jämiä tulee lisää. Olemassaolevat, omat jämät on jo käytetty, joten jos jollakulla muulla pyörii semmosia nurkissa, niin minä vastaanotan! Joitakin jämiä mulle on jo lupailtu, joten pian pääsen jatkamaan. Jännää!

Jäin jo vähän koukkuun, ja himotti aloittaa jotain vähän hillitympääkin ja vähän isommalla koukulla. Siispä alkoi taas neliön tahkoaminen, tällä kertaa astetta hienommalla koukulla. Koukusta ja sen kavereista lisää seuraavassa postauksessa.

7 kommenttia:

  1. Tuosta isosta tilkusta tulee varmasti kiva. Hyvä idea virkata lankoja sitä mukaa kuin niitä tulee vastaan.

    VastaaPoista
  2. Hehee, virkkaukseen joo voi jäädä pahasti koukkuun ;-). Vitsi, mulla ei ole kuin metalli- ja muovikoukkuja, vaikka paljon virkkaankin - pitäisköhän joskus ryhtyä hifistelemään...

    VastaaPoista
  3. Jee, kuulostaa uskomattomalta että jämälankasi on loppu! :0

    VastaaPoista
  4. -maria-, mustakin se näyttää ainakin vielä kivalta. Mutta katsotaan nyt, ihan ajan kanssa, mitä siitä mahtaa tulla.

    Kiitti Hepuli!

    TiiQ, mitenkähän tässä näin kävi? Enhän mä edes tykkää virkkaamisesta. ;) Joo, virkkuukoukuissa säkin voisin hifistellä, jos vaikka et missää muussa. :D

    Maikki, jämälangat onkin loppu vaan niiden ohuiden sukkalankojen osalta. Muita kyllä riitää!

    VastaaPoista
  5. Voi tää on loistoidea! Mä jo meinasin tarjota omia jämiäni kunnes huomasin itsekkäästi ajattelevani, että josko sitä itekin tälläisen... :D

    VastaaPoista
  6. Maritta, eikun vaan koukku viuhumaan! Ja jos tulet toisiin aatoksiin, niin mä vastaanotan kyllä jämäsi oikein mielelläni. :)

    VastaaPoista

Muisk! Kiitos kommentistasi! :)