9. tammikuuta 2012

Tuin jämät, mun aarteet

Melkein vuosi sitten peräänkuulutin sukkalankojen jämiä, kun omat jämät loppuivat kesken. Työn alla oli ja on edelleen jämävirkkuu,  joka syö lankaa oikein näppärästi. Tui lupautui lähettämään mulle jämiään ja postissa saapuikin valtava paketti. Jämistä löytyi lähes kokonaisia ja puolikkaita keriä, joita en mitenkään voinut virkata suoraan peittoon. Tehtailinpa sitten jämistä ensin sukat.


Ohje: Broken Seed Stitch Socks
Lanka: Tuin mysteerijämiä
Puikot: 2,5 mm
Ravelryssä: Mystery yarns in action



Ohje: Jänikset maailmankartalle
Lanka: Tuin mysteerijämiä
Puikot: 2,5 mm
Ravelryssä: Earthy tones


Sukkien myötä jämät pieneni ja nyt ne on vihdoin virkattu peittoon. Olen saanut jämiä kuitenkin monelta muultakin neulovalta ystävältä, joten vielä eivät ole jämät loppuneet, saati peitto valmis. Hitaasti, mutta varmasti se kuitenkin etenee.

17 kommenttia:

  1. Hauskan näköiset sukkaparit!

    VastaaPoista
  2. Ihanat jänikset, tekee mieli kaivaa omat jämät esille :)

    VastaaPoista
  3. mä sain inspiraation tuosta ohjeesta. Teen 7 veikka jämistä polvisukat raidottaen. Arvon jämäpussista värit ja sitä tulee sitten mitä tulee, on värikästä, 1½ sukkaa tehty.

    VastaaPoista
  4. Nuo alemmat vei kyllä mun sydämmen! :) Mullakin on jämiä vaikka millä mitalla, pitäisköhän tehdä tuommoiset sukat niistä...
    Vaihdoitko väriä joka rivin jälkeen...? kun en ihan tuosta kuvasta saa niin tarkkaan selvää...

    VastaaPoista
  5. Jänikset on huiput, tekee kyllä mieli neuloa ne itsekin :)

    VastaaPoista
  6. Molemmat on hienoja, mutta nuo jänikset vieläkin enemmän!

    VastaaPoista
  7. Hienot! Nuo jänikset ovat erityisen upeat!

    VastaaPoista
  8. Voi että miten hienoja sukkia! Tiedätkö mä oon aatellut usein noita sun pyytämiä jämiä :) silloin en hennonnut luopua, mutta aina kun näen mun jämäkorin aattelen että noillakin voisi olla parempi koti :D Ja sähän oot antanut ihan mahtavan tarkoituksen monelle ihanalle jämälle :D

    VastaaPoista
  9. Kiitän! Mustakin Jänikset on extrakivat.

    Maija, käytin Jäniksiin kolmea eri lankaa, joista yksi oli raidoittuva ja kaksi muuta semmosia semisolideja. Tein kirjoneuleraitoja, erilevyisiä sen mukaan, mikä itsestä hyvältä tuntui. :) Ja kuvat saa toki isommiksi klikkaamala niitä.

    Maritta, mullakin on joitakin jämiä, joita olen hautonut pitkään, kun ovat niitä ihkulankoja. Joskus nekin vaan pitää käyttää, tajusin. :D Jospa säkin intoutuisit nyt neulomaan jotain niistä omista jämistäsi?

    VastaaPoista
  10. Hienoja sukkia! Niinhän se on, että "toisen roska on toisen aarre", niin noissa jämissäkin.

    VastaaPoista
  11. Ihanaiset jämäjänikset :D Oliko paljon pääteltävää?

    VastaaPoista
  12. Emma, eipä ollut juurikaan pääteltäviä lankoja! :D Käytin vain kolmea lankaa noihin Jäniksiin, joten helpolla pääsin. :)

    VastaaPoista
  13. Toooosi makeita sukkia! Ja siitä sun jämäpeitosta tulee kyllä älyttömän ihana. Se näytti kivalle jo viime vappuna ja oli aika isokin. Mitenkä ison meinaat muuten siitä tehdä?

    VastaaPoista
  14. Hanna, jämpäpeiton ois tarkotus kasvaa sen verran vielä, että saan kaikki siihen sopivat jämät käytettyä. Että saapahan nyt sitten nähdä.. :D

    VastaaPoista
  15. Voi miten ihana jämälankaidea nuo jämäjänikset! Mulla on hurjasti kirjavia sukkajämiä vaikka olen yrittänyt niitä piilotella, myöskin jämäpeittoon, mutta siihen sopimattomat taidan yrittää käyttää tuommoisiin iloisiin jäniksiin...

    VastaaPoista

Muisk! Kiitos kommentistasi! :)